Wagi kolejowe

Dynamiczna waga kolejowa (ważenie wagonów w ruchu)

Urządzenie przeznaczone jest do ważenia w ruchu zestawu wagonów kolejowych sprzężonych z lokomotywą.
Pomiar polega na ważeniu poszczególnych osi wagonów a wskazania częściowe są sumowane w celu uzyskania ich masy całkowitej.
Przed dokonaniem ważenia nie ma konieczności wprowadzania danych na temat długości wagonów lub liczby osi.
Waga przeznaczona jest do ważenia 2, 4, 6, oraz 8-mio osiowych wagonów.
Elementy konstrukcyjne kolejowej wagi dynamicznej są przystosowane do zabudowy na standardowych torowiskach a czujniki zabudowane są bezpośrednio w torach co zapewnia łatwy i szybki montaż gwarantujący brak długich przerw w ruchu na trasie objętej zabudową wagi.

Charakterystyka systemu:
– maksymalne obciążenie: zgodne z LM 71
– zakres ważenia: dynamiczny do 150 t
– działka odczytowa: 50 kg
– dokładność ważenia:
               +/- 0,5% dla prędkości przejazdu do 5 km/h
               +/- 1,0% dla prędkości przejazdu do 15 km/h
               +/- 2,0% dla prędkości przejazdu do 30 km/h
– dopuszczalna prędkość przejazdu  zgodna z prędkością tranzytu

System oparty jest o rozbudowany terminal wagowy w obudowie ze stali nierdzewnej (stopień ochrony IP65) z kolorowym wyświetlaczem TFT 5,7′ o wysokiej rozdzielczości z klawiaturą alfanumeryczną oraz możliwością wydruku wskazań wagi, notatek z dostaw oraz raportów.

Podczas przejazdu ważonego pociągu przez wagę dynamiczną otrzymujemy następujące informacje: prędkość przejazdu, kierunek przejazdu,data i czas ważenia, liczba osi każdego wagonu, masa na oś, oraz masa całego wagonu.

System posiada powiadamianie o błędach pomiarowych, nierównomiernym obciążeniu w osi wzdłużnej, przeciążeniu wagonu a także o nadmiernej prędkości przejazdu.

Statyczna waga kolejowa

Elektroniczna, statyczna waga kolejowa w zależności od indywidualnych wymogów Klienta występuje w wersji tradycyjnej – pełen fundament jak i płytko fundamentowej.
Posiadamy w swej ofercie zarówno pomosty o konstrukcje stalowej jak i stalowo-betonowej.
Najbardziej popularnym rozwiązaniem jest konstrukcja składająca się z dwu 16-sto metrowych pomostów i nośności całkowitej 100 ton.
Oferowana waga posiada dokładność wskazań zgodną z OIML (III klasa dokładności, do rozliczeń handlowych) – działka odczytowa 50 kg.

W zależności od potrzeb montaż dokonywany jest na analogowych lub cyfrowych czujnikach tensometrycznych renomowanych firm.
Stosowany terminal wagowy jest dedykowanym urządzeniem dla statycznych wag kolejowych.

Na tej stronie internetowej w celu zapewnienia wysokiej jakości obsługi stosowane są pliki cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Szczegółowe informacje w Polityce dot. Cookies.